Patrocinadors

Descripció circuit MB30

Sortiràs de la Plaça de la Creu al centre de la vila i de seguida agafaràs un camí de terra paral·lel a la riera que et durà fins el barri de l’Hospital. Allà, al quilòmetre 1,5 enllaçaràs amb el GR-5, però aquest el deixaràs de seguida per agafar un tros de pista fàcil, ampla i ràpida.

Sobre el quilòmetre 3 giraràs a dreta per agafar un corriol més estret però encara força fàcil de córrer i més aviat planer. Cosa que canviarà de cop al km 5 quan trencaràs a l’esquerra per un camí ple de vegetació molt vertical que et portarà en poc menys d’un quilòmetre al cim del Puig Fitó (374m). La baixada del Fitó és per un camí ample i fàcil.

Arribats a la pista un tram corredor et farà passar a tocar de l’Avenc de l’Esquerrà. Allà agafaràs un corriolet que et portarà de nou a un altre tram de pista previ al primer avituallament (km 9 ).

Un corriol típicament garrafenc on destaca la pedra i la roca al terra et portarà a peus de La Mola. Des d’allà tocarà fer la pujada més important de la teva MB. La pujada a La Mola és fàcil i no gaire llarga però de gran intensitat per les fortes rampes que hi ha. Les vistes sobre el Penedès, el Garraf i el mar són espectaculars des del cim (537m).

Un cop arribats al cim de La Mola enllaçaràs un tros de la pista que et portarà a l’inici del camí que porta als Casals. Una baixada en alguns trams força tècnica i en d’altres més fàcil i ràpida que et portarà recorrent el GR-92-3 fins l’avituallament, situat al km 13 just davant de l’antiga masia de Els Casals.

Des d’allà un camí ample et portarà fins baix de la vall i tot resseguint els corriolets que transcorren paral·lels i travessen de tant en tant la riera de Begues arribaràs a unes vinyes sobre el km15,5 on et trobaràs la bifurcació del circuit entre MB14 i MB30. Has de seguir les indicacions MB30 i agafar el camí que puja a ma dreta direcció El Montau.

El camí de la Reganya et tornarà a posar a prova. Un ascens vertiginós et portarà per un terreny on predomina la pedra solta fins el Puig de l’Antiga (515m). Des d’allà trencaràs a esquerra i iniciaràs una baixada molt tècnica i divertida sobre pedres i rocs. Un cop finalitzada la baixada, un petit tros de pista et portarà de nou a pujar, aquest cop fins dalt del Turó del Mestre Escalat. Des d’allà un camí, força tècnic et durà, baixant, fins Olesa on et trobaràs un nou avituallament. Has passat ja el km20.

Ara tocarà un petit tros de pista i de seguida pujaràs per una tartera plena de pedra solta amb una pujada que anirà progressiva de menys a més fins trobar de nou el GR-5, el qual agafarem de baixada en un dels seus trams més tècnics. En un moment donat travessaràs uns camps i unes vinyes les quals et portaran a agafar de nou un corriol estret i divertit, tot resseguint primer el camí cap a Fontana i desviant-nos a dreta pel Fondo de Remulla. Aquest fondo, ombrívol i atapeït de vegetació et durà en una llarga, progressiva i bonica pujada fins el cim del Coll d’Esteles on enllaçaràs al Crestabosc en una darrera baixada a estones fàcils a estones més tècnica cap al cementiri i, al poc, a la teva arribada a meta.