Patrocinadors

Descripció circuit MB14

Sortiràs de la Plaça de la Creu al centre de la vila i de seguida agafaràs un camí de terra paral·lel a la riera que et durà fins el barri de l’Hospital. Allà, al quilòmetre 1,5 enllaçaràs amb el GR-5, un corriol que no deixaràs fins arribar a la pista a prop de l’Avenc de l’Esquerrà. El tram de GR-5 te diverses parts: una primera més planera en tendència a pujada que combina terra compactada amb trams de pedres; i una segona on destaca una pujada curta però intensa per sobre un camí de roca; al final un tram fàcil i una baixada un pel tècnica.

Arribats a la pista passaràs a tocar de l’Avenc de l’Esquerrà. Al km 5 agafaràs un corriolet que et portarà de nou a un altre tram de pista previ al primer avituallament (km 6)

Un corriol típicament garrafenc on destaca la pedra i la roca al terra et portarà a peus de La Mola. Des d’allà tocarà fer la pujada més important de la teva MB. La pujada a La Mola és fàcil i no gaire llarga però de gran intensitat per les fortes rampes que hi ha. Les vistes sobre el Penedès, el Garraf i el mar són espectaculars des del cim (537m).

Un cop arribats al cim de La Mola enllaçaràs un tros de la pista que et portarà a l’inici del camí que porta als Casals. Ara la tendència ja és a baixada. Una baixada en alguns trams força tècnica i en d’altres més fàcil i ràpida que et portarà recorrent el GR-92-3 fins el segons avituallament, situat al km 9,5 just davant de l’antiga masia de Els Casals.

Des d’allà un camí ample et portarà fins a baix de la vall per iniciar la tornada al poble tot resseguint els corriolets que transcorren paral·lels i travessen de tant en tant la riera de Begues. En arribar a unes vinyes sobre el km12 et trobaràs la bifurcació del circuit entre MB14 i MB30. Has de seguir les indicacions MB14 i continuar pels camins que segueixen la riera en direcció al poble. Tot aquest tram, tot i que amb molts girs i a vegades estret, és força ràpid.

Després de creuar la hípica Janlandia i les barbacoes Tutusaus entraràs al poble direcció a l’Avinguda de l’Hospital fins arribar de nou a la Plaça de la Creu, on es troba l’arribada.